miercuri, 10 august 2011

Miercurea fără cuvinte-Wordless Wednesday (30)


70 de comentarii:

  1. Salutari. Asta e un lucrur nou pentru mine. Nu cred ca am vazut niciodata fructe de cactus. Multumesc. Seara minunata.

    RăspundețiȘtergere
  2. Aici mi-am prins urechile, că nu ştiu ce sunt...
    Aha! Am văzute eticheta! Fructe de cactus! N-am mai văzut niciodată aşa ceva.

    RăspundețiȘtergere
  3. mereu am vrut sa stiu ce gust au dar...inca nu am aflat...
    dar...pentru toate exista un timp:)

    oare se face si dulceata din aceste fructe? :)
    eu...si dulceata suntem bune prietene :))

    RăspundețiȘtergere
  4. Adevarate delicatesuri fructele de cactus, din pacate spinii de pe fruct sant incredibil de periculosi.

    RăspundețiȘtergere
  5. În secret se_cret ne aduse fructe cu ţepi. Sunt din alea ce pişcă mai tare decât ardeiul iute al nostru?

    RăspundețiȘtergere
  6. Interesant.Nu cred că am văzut niciodată fructe de cactus.O noapte liniştită

    RăspundețiȘtergere
  7. Mă bucur,Tudor,că ai găsit ceva nou!În curte la noi este o porțiune de gard spre unul dintre vecini cu cactus de felul acesta.Prima fotografie e la noi în curte.
    Am postat pe celălalt blog al meu asta
    http://collector-blogolog.blogspot.com/2010/06/sabres-tabar-fruct-de-cactus.html

    RăspundețiȘtergere
  8. Max Peter,este un fruct al cărui nume,Sabres,se folosește ca nume dat tinerilor născuți în Israel.Ar sugera că sunt ca fructele de cactus,țepoși pe din afară,da dulci dinăuntru.
    Am mai postat pe collector în 2010 asta
    http://collector-blogolog.blogspot.com/2010/06/sabres-tabar-fruct-de-cactus.html

    RăspundețiȘtergere
  9. pandhora,fructele sunt zemoase,dulci acrișoare, cu accent spre acrișor,foarte bogate în vit.C.Eu personal nu mă omor după ele pentru că miezul comestibil are mulți sâmburi mici,
    imposibil de scos,trebuie mâncați și pe mine mă deranjează!
    Se face,se face.Se fac foarte multe lucruri, înclusiv înghețată.Mai nou am văzut că se fac și murături din fruct(n-am gustat încă).

    RăspundețiȘtergere
  10. Ninu,am vești bune pentru tine.S-a creat,prin încrucișări un soi de fruct care nu are deloc spini sau are mult mai puțini.Ei cresc pe plantații,dar se spune că cei sălbatici,ce cresc pe marginea drumului,sunt mai gustoși decât cei cultivați!

    RăspundețiȘtergere
  11. abbilbal,dacă deja ai amintit ardeiul iute,să știi că eu îl prefer fructului de cactus.Fructul de fapt nu pișcă deloc,dar poate foarte ușor, pișca tare calea până la fruct!

    RăspundețiȘtergere
  12. IULISA,este un fruct întâlnit frecvent în țările de pe malul mării Mediterane, Italia, Grecia, sunt sigur și în sudul Spaniei.De asemenea pe partea Africană,Maroco,Egipt,în Israel bineînțeles.Dacă vei călători în aceste țări în lunile de vară este foarte ușor de găsit.Am mai postat în 2010 pe un alt blog al meu despre acest fruct,aici
    http://collector-blogolog.blogspot.com/2010/06/sabres-tabar-fruct-de-cactus.html

    RăspundețiȘtergere
  13. N-am văzut așa ceva de când sunt. Foarte frumos.

    RăspundețiȘtergere
  14. Am văzut acum, mulţumesc pentru link. Omul cât trăieşte învaţă!

    RăspundețiȘtergere
  15. Bună Sergiu!
    Mă uimești pe zi ce trece..
    nu am știut că fac și fructe cactuși!
    O zi de miercuri reușită îți doresc!

    RăspundețiȘtergere
  16. Salutare. Ma intreb cam in ce conditii poate fi folosit, pentru ce este folosit si daca areconditii speciale de preparare. Se pot manca direct ca orice altfruct?

    RăspundețiȘtergere
  17. Eu am mai vazut, dar tot asa, nu pe viu, si n-am avut niciodata ocazia sa le gust :)
    O zi frumoasa, prietene!

    RăspundețiȘtergere
  18. Este prima oară când văd asemenea minunății!
    Mulțumesc!

    http://incertitudini2008.blogspot.com/2011/08/ipostaze.html

    RăspundețiȘtergere
  19. Ei, uite ca pe mine m-ai lasat fara cuvinte, pentru ca nu am mai vazut asa ceva. :) Si sa ma faca pe mine cineva sau ceva sa tac e lucru mare. :D

    RăspundețiȘtergere
  20. să luăm aminte că poate om avea azi-mîine 'nevoi alternative'

    RăspundețiȘtergere
  21. Am mâncat odată un asemenea fruct şi mi-a plăcut. Dar aşa multe...n-am mai văzut. Mă gândesc cum o fi la...cules! Cu-atâţia ţepi în jur... :-)
    O zi frumoasă, Se-cret!

    RăspundețiȘtergere
  22. Daca n-as fi citit o reteta culinara cu fructe de cactus, n-as fi stiut ca sunt comestible si chiar foarte bune! Vazandu-le aici, imi dau seama ca e adevarat. O zi frumoasa! :)

    RăspundețiȘtergere
  23. ce interesant, am invatat ceva nou, nu stiam ca se mananca fructele cactusului si nici ca au tepi si ele. chiar aseara frunzaream niste poze cu cativa cactusi, dar in ianuarie erau la stadiul de floare.

    RăspundețiȘtergere
  24. Uite ceva nou.. fruct de cactus. Pe aici trebuie sa asteptam 100 de ani sa infloreasca, d'apai sa si rodeasca?! :) Zi faina!

    RăspundețiȘtergere
  25. Si mie imi plac, au un gust deosebit. Numai, sa mi le curete altcineva. In Grecia, le spunem 'frangosika', adica smochine frantuzesti.

    RăspundețiȘtergere
  26. fructe de cactus, foarte rare, dar aduc cu insele o frumusete rara! happy ww

    RăspundețiȘtergere
  27. Salutare Sergiu !

    Lucru nou pentru mine , nu am ştiut că cactusul are fructe comestibile şi nici ca arată aşa de bine .

    Par apetisante ! Mulţam !

    RăspundețiȘtergere
  28. Ah ce mai imi plac fructele de cactus! In Maroc zilnic imi luam 2-3

    RăspundețiȘtergere
  29. N-am mai vazut pana acum fructe de cactus. Habar n-aveam ca face vreunul fructe. Interesante ca aspect. :)

    RăspundețiȘtergere
  30. Hmmmm!!! Si folosesc la ceva fructele astea?

    RăspundețiȘtergere
  31. nici eu nu stiu cum sunt, dar mi-e pofta :)

    RăspundețiȘtergere
  32. Am vazut prima data in Grecia, pe insula Aegina, cactusi cu fructe, gradini intregi, si m-am mirat foarte mult cand am aflat ca se mananca. Pe urma, cand i-am vazut si la Barcelona, m-am umflat in pene cand am spus ca eu am mai vazut si stiu ca se mananca ! :D

    RăspundețiȘtergere
  33. Interesant! Fructul de cactus este la fel de deosebit ca si florile pe care le fac acesti teposi mandri ce par duri, dar inflorescenta si fructul lor spune altceva...
    Toate cele bune!

    RăspundețiȘtergere
  34. hm, nu stiu cat as incerca din 'aprozarul' asta.

    RăspundețiȘtergere
  35. Zodrac,dacă ajungi în regiuni pe coasta mării Mediterane,cu siguranță vei vedea.Dar numai în perioada de vară.

    RăspundețiȘtergere
  36. Mă bucur Max Peter,că am putut contribui cu ceva.

    RăspundețiȘtergere
  37. Mulțumesc ELENA!
    O seară plăcută îți doresc.

    RăspundețiȘtergere
  38. Salut Costin Comba.
    Fructele se pot consuma așa cum sunt,fără nicio preparare suplimentară!Singurul lucru ce trebuie făcut cu grijă este culesul fructelor de pe cactus,din cauza țepilor care sunt neplăcuți.Cei cu experiență fac minuni descurcându-se cu fructele fără nici cea mai mică înțepătură

    RăspundețiȘtergere
  39. Teo Negură,va trebui să faci o excursie, vara, undeva pe perimetrul mării mediterane,sau să vii în pelerinaj la locurile sfinte,vara!

    RăspundețiȘtergere
  40. Mă bucur,INCERTITUDINI,că la mine pe blog ai văzut pentru prima oară!Mulțumesc pentru invitație,ajung ăn curțnd să văd postarea.

    RăspundețiȘtergere
  41. Atunci,sunt cineva:D,yana,dacă am reușit să te las cu gura căscată!
    Mă bucur și sper că ți-au plăcut fructele.

    RăspundețiȘtergere
  42. CELLA,cu inima deschisă sunt gata să primesc orice nevoie alternativă și asta nu-i în glumă!

    RăspundețiȘtergere
  43. Alexandru,culegători de Sabres(fructele cactusului)dispun de o îndemânare uimitoare.Nu știu cu ce preț au dobândit-o,dar sunt deosebiți.Apoi sunt cactușii cultivați care sunt soiuri cu mult mai puțin țepi!
    Muritor de rând se înțeapă tare ce fructele,culegătorii nu!

    RăspundețiȘtergere
  44. Da,Mirela,sunt reale și sunt după culoare, doar, trei feluri:verzui,galben și roșu.Se prelucrează tot mai mult,se fac tot mai multe produse, înghețată,lichior,sosuri pentru gătit și câte și mai câte.

    RăspundețiȘtergere
  45. Da aA,sunt comestibile fructele cactusului.Florile sunt frumoase și foarte fotogenice.Îmi place să le fotografiez(am postat flori care acum sunt deja fructe)!

    RăspundețiȘtergere
  46. Mă bucur OFZ,că ai găsin ceva nou și sper interesant.
    Să ai și tu o zi frumoasă!!!

    RăspundețiȘtergere
  47. DANI,și eu prefer să le primesc curățate,în afara cazului cănd sunt soiuri cu mult mai puțini țepi.Aceste soiuri sunt „accesibile” și celor mai puțin experimentați cu fructele acestea.

    RăspundețiȘtergere
  48. Salut Sorin!
    Seamănă cu perele la mărime și la formă și sunt gustoase,dulci acrișoare puțin spre acrișor!Arată bine în afara țepilor!
    O zi și o seară minunată să ai!

    RăspundețiȘtergere
  49. Ei în cazul acesta,Alicee,ești cunoscătoare!

    RăspundețiȘtergere
  50. Da Carmen sunt un soi de cactuși care cresc pe marginea drumului,ajungând la 2-4 m înălțime,cu niște „frunze”cărnoae ovale de 20-40cm ce se pun unele la capătul celorlalte.Sper că descrierea mea nu te-a încurcat mai mult decât te-a ajutat.Probabil că va trebui să fac ceva fotografii că ele vorbesc mai clar decât mine!

    RăspundețiȘtergere
  51. Da minoki,sunt consumate ca fructe,crude și se prepară din ele tot felul de produse.Lichior,înghețată,sosuri de gătit și cred altele!

    RăspundețiȘtergere
  52. Sophie,gustul e foarte bun,dulce acrișor,cu accent pe accrișor,dar sunt înăuntru ceva sâmburi mici,enervanți ce trebuie mâncați și pe mine mă deranjează(la cap:D)!
    Fruntul e gustos!!!

    RăspundețiȘtergere
  53. Da Zina este plăcut să vezi ceva ce știi,ai cunoscut și acum se reîmprospătează evenimentele din trecut!Ai gustat fructul,au nu era sezonul când sunt coapte?

    RăspundețiȘtergere
  54. Adevărat LOLITA,acestea sunt contradicțiile naturii!
    Mulțumesc,la fel și ție toate cele bune!

    RăspundețiȘtergere
  55. Cleo,nu-i nicio problemă,este un „aprozar” cu referințe bune și marfa controlată:)!

    RăspundețiȘtergere
  56. Seamana bine cu prickly pears din America.

    RăspundețiȘtergere
  57. Neuroanchiloza,nu cunosc acest fruct pe care l-ai amintit și am aruncat o privire pe google. Este același lucru,atât florile cât și fructele sunt la fel.Cactusul în sine este același cactus!

    RăspundețiȘtergere
  58. extraordinar!!! :-)

    aflu şi eu abia acum că sunt comestibile.

    cum am dad clic pe link de la mine de pe blog şi am ajuns aici am zis că asta nu se poate să fie de-aici
    cum am ajuns la flag counter şi am văzut numărul de vizite din ţara sfântă, mi-am dat seama de unde sânt fructele.

    o zi superbă să aveţi!

    RăspundețiȘtergere
  59. Ce gust au si cum se numesc fructele de cactus?

    RăspundețiȘtergere
  60. Sunt acrisoare, deci au vitamina C!... ;)

    RăspundețiȘtergere
  61. Da cristinaghedea sunt comestibile și-s chiar gustoase!Adevărat acolo sunt în Israel.Bun venit pe blogul meu.Sper că vei găsi și pe viitor,aici,lucruri ce îți vor fi pe plac!

    RăspundețiȘtergere
  62. fosile,sunt dulci-acrișoare cu ușor accent pe acrișor!
    Aici în Israel se numesc Sabra(sing.)Sabres(pl.).Tinerii născuți în Israel sunt denumiți cu acest nume,voind să sugereze că sunt țepoși pe dinafară,dar dulci pe dinăuntru!

    RăspundețiȘtergere
  63. Da,acuarele,sunt dulci-acrișoare și au vit.C în cantități mari!
    Nu este vit.C de la Cactus ;)!

    RăspundețiȘtergere