marți, 15 martie 2011

Flori (8)

Familia: Verbenaceae



Aspect:Tufa
Perioada de inflorire:Vara
Sunt plante vesnic tinere, cu inflorescente in forma de corimb globules, alcatuit din flori mici si pafumate. Acest gen cuprinde diverse specii cu flori albe, galbene, porticalii, roz sau rosii.
Cultivare: usoara. In luna martie se muta plantutele intr-un recipient cu nisip sau cioburi pe fund. Acestea se aseaza la soare, la temperaturi de 15-18 °C. Din aprilie pana in octombrie udarea trebuie sa fie abundenta, iar din mai pana in septembrie se adauga in apa un ingrasamant lichid la 1-2 saptamani.
Reproducere: Perioada optima pentru inmultire este martie-aprilie. Butasii se planteaza intr-u compost special amestecat cu putin nisip, vasul in care este introdus butasul find acoperit de o folie de plastic si pastrat la temperaturi de 18-21 °C.
Pericole: Apa trebuie dozata corespunzator, o abundenta sau o insuficienta a acesteea poate fi daunatoare frunzisului si radacinii. Cosenilele fainoase si aleuroidele se combat cu insecticide specifice, iar paianjenul rosu prin acaricid.


Actualizare:
așa arată toată tufa din care am luat detaliile

15 comentarii:

  1. Eu am o nedumerire, inca. Tu traiesti cumva in gradina botanica?

    RăspundețiȘtergere
  2. ce forme si culori variate are inflorescenta!
    imi plac tare mult florile si imaginile postate aici, dau o senzatie de liniste si bunatate, o clipa de gandire intr-o lume aflata in goana!

    RăspundețiȘtergere
  3. Cu 59 de ani în urmă, la 15 martie, părinţii mei se căsătoreau. Astăzi, doar eu am rămas ca dovadă a evenimentului. Virtual, voi lua floarea ta când voi merge la cimitir.

    RăspundețiȘtergere
  4. Frumoasa si parfumata... am admirat aceasta floare în Madeira unde crestea salbatic, peste tot!

    RăspundețiȘtergere
  5. ce culori...o bucurie pentru ochi si pentru suflet...:)

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu minoki,nu locuiesc în grădina botanică,dar sunt plante în jurul meu,în casă și în curte.

    RăspundețiȘtergere
  7. redsky,mă bucur că asta-i părerea ta,pentru că exact liniște vreau să aduc și da o clipă de gândire înainte de tot și toate.Mă străduiesc

    RăspundețiȘtergere
  8. Zamfir,să-i odihnească Domnul în pace!Și eu voi depune,virtual,câte o floare dintre florile mele pe mormintele părinților tăi.

    RăspundețiȘtergere
  9. angi,sunt atât de mici și plăcute,într-adevăr o plăcere să le vezi.

    RăspundețiȘtergere
  10. Exact,Carmen,și aici pe la noi se întâlnesc peste tot,sălbatici și plantați ca și garduri vii.

    RăspundețiȘtergere
  11. Prima fotografie imi place cel mai mult. Te binedispun instantaneu prin culoarea lor. :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Carmen,acesastă fotografie este un mic detaliu din toată tufa.Voi adăuga mai târziu o imagine de ieri seara.

    RăspundețiȘtergere
  13. delicate ,parfumate,aspectoase,colorate...au asa multe calitati aceste floricele...

    RăspundețiȘtergere