marți, 8 martie 2011

8 Martie-începutul (în locul florilor)

                                                            La început au fost muguri...
În limba română: "Rodiu", în ebraică "Rimon", în franceză "Grenadier", în engleză "Pome granate", în germană "Granatpfelbaum", "Grandatpfel", "Grenadine". Denumirea ştiinţifică: Punica granatum. Familia:Punicacea.
Fructul arbustului, rodia este un semn al prosperităţii care exprimă fumuseţe şi distincţie.

Arbust sau arbore cu tulpina de 1-5 (7-10) m, rodiul are ramuri opuse, glabre, cu ramuri scurte, adesea transformate în spini. Frunze opuse, cu limb ascuţit. Flori abundente. Fructifică în septembrie-octombrie. Fructele (rodiile) sunt mari, globuloase, până la 10 cm în diametru, de obicei de culoare roşie. Coaja seminţelor rodiilor este zemoasă şi comestibilă.
Rodiul este originar din Persia, nordul Iranului şi Afganistan.
Rodiul se cultivă în regiunile mediteraneene, precum şi în zonele sudice din ţara noastră.
Ca şi compoziţie chimică, scoarţa de provenienţă indiană este cea mai bogată în alcaloizi. Fructele (rodiile) sunt comestibile, nu conțin alcaloizi, ci numai zaharuri, acid citric, malic, vitamina C, taninuri.

Dedicație doamnelor și domnișoarelor,de mai jos,cu ocazia zilei de 8 Martie: Rodia cu semnificația ei
Aripi de fluture,Animăluțele,Colecționara Modoro ,Carmen Negoiță,Cati Lupașcu , Fotofloral ,Gânduri pentru fiecare zi ,Lumea văzută din Turda, M's blog, Mirela Pete, My heart to you hearts ,O părticică din sufletul meuPhotographis ,Picătura de verde, Lialia,S-HELL, Stropi de suflet, Vaca verde, Vitrina vacii verzi, Madi și Onu, Fata din vis, Între vis și realitate 2Grapefruits, 13angi,sophie ,Minoki , bunătăți-simple , Georgiana,Mami și ștrumfiicherycerasela,Lucia Verona,Irina,Digodana,Loc de iubit, lukluk, pandhora,silavarăcald,Redsky2010,nima,Alegerea sophiei,Alina

28 de comentarii:

  1. Multumesc!
    O venit primavara in sfarsit...zambet, caldura in suflet si muuult verde sa aduca!

    RăspundețiȘtergere
  2. Dosarul "Primavara", la Turda, unde a ajuns prezenta dedicate, este cam subtirel. In balconul meu, acum este minus 8 grade.
    Multumesc, mi-ati facut viata mai placuta,
    imi incalzesc sufletul si-mi delectez privirea cu frumoasele imagini si cu mesajul calduros ce-l reprezinta.

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumim frumos. Un cadou special de la o persoana speciala!

    RăspundețiȘtergere
  4. imi place cum le arati de la inceput pana in devenire...
    Multumesc frumos!
    Sa ai o zi frumoasa intre flori.

    RăspundețiȘtergere
  5. MULTUMESC ! frumos
    mugurii sunt florile mele preferate :)
    ce n-as da sa...
    PRIMAVARA EXCEPTIONALA si ani plini doar de SOARE
    LA MULTI ANI!, DOAMNELOR si DOMNISOARELOR
    MULT RESPECT si DRAGOSTE
    DOMNILOR lor
    si
    NOUA TUTUROR :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc pentru dedicatie, se-cret! Reusesti sa ne aduci mai repede primavara la care visam :) Toate cele bune!

    RăspundețiȘtergere
  7. Green,plăcerea este de partea mea!

    RăspundețiȘtergere
  8. Ana Maria Catalina,sper că la 8 grade minus mugurii au ajutat măcar puțin.Zi minunată să aveți.

    RăspundețiȘtergere
  9. Cu plăcere,minoki și din toată inima.O zi frumoasă îți doresc

    RăspundețiȘtergere
  10. sophie,la fel îți doresc și ție.Zi minunată!

    RăspundețiȘtergere
  11. CELLA,am subscris la fiecare cuvânt al tău!Așa să fie mereu.

    RăspundețiȘtergere
  12. Alina,dacă într-adevăr este așa ,atunci eu mi-am primit răsplata maximă.Să ai o zi minunată.

    RăspundețiȘtergere
  13. Iti multumesc pentru cadoul de primavara. Se spune ca rodiul, este copacul care in acelasi timp, flori, fructe verzi si coapte, regasind in acelasi timp toate ciclurile de vegetatie. Imi plac rodiile iar rosul lor a fost mereu asociat cu frumusetea feminina, cu culoarea buzelor fetelor frumoase. E un cadou inspirat care ne bucura. Sa ai o primavara frumoasa.

    RăspundețiȘtergere
  14. Se-cret,
    fotografiile si urarea ta... o sintagma perfecta! Ziua femeii si mugurul unui Granatapfelbaum! Se-cret, esti un adevarat maestu! multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  15. Frumos cadou. Atât de încântată să văd înfrunzind un copăcel, că până la urmă putea fi şi un banal arbust. Seară de seară îmi aduci primăvara în casă. :) Şi pentru asta îţi mulţumesc!

    RăspundețiȘtergere
  16. Cu deosebită plăcere,gabrielailieș.
    Dacă se spune despre Rodiu,că are în același timp toate ciclurile de dezvoltare,să știi că nu este adevărat.Fiercare ciclu este separat.Ciclurile se întâlnesc în același timp în cazul Lămâiului.Acolo sunt aproape în totdeauna flori,fructe verzi și fructe coapte.Cel puțin asta se întâmplă în zonele endemice.O zi minunată îți doresc!

    RăspundețiȘtergere
  17. Am vrut să fac o urare și văd că eu am primit laudă.Mulțumesc Carmen.
    Mi-a făcut plăcere să trimit urările.Îți doresc o zi minunată în continuare.

    RăspundețiȘtergere
  18. Carmen,mă bucur că îți face plăcere.Să ai o zi minunată și cât mai curând să înfrunzească și copacii din jurul tău.

    RăspundețiȘtergere
  19. Rodia este un fruct plin de mister. Multe povesti si mituri stau ascunse in semintele ei!
    Iti multumesc mult pentru postarea asta!
    Sa aveti si voi acolo, o primavara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  20. Așa este Wind,multe se povestesc despre el(am unu în curte).Mulțumim de urare.Să ai o primăvară minunată cu zile pline de farmec!

    RăspundețiȘtergere
  21. Mereu atent...la detalii!:)
    Multumesc pentru viata oferita prin acea crenguta!
    Eu urmaresc acum mugurasii trandafirilor.Parca seamana cu niste copii.

    RăspundețiȘtergere
  22. frumos mesajul postarii tale...si mugurii atat de proaspeti...multumesc...
    iti doresc cu tot dragul sa te bucuri de primavara :)

    RăspundețiȘtergere
  23. Cu mare plăcere.Mă străduiesc angi!

    RăspundețiȘtergere
  24. Cu plăcere pandhora,să vină deja primăvara în suflete și pe afară,cu bucuriile ei.E timpul!!!

    RăspundețiȘtergere
  25. Multumesc de urari si iti doresc o primavara frumoasa....

    RăspundețiȘtergere
  26. Plăcerea este de partea mea,Gabriela.Să avem toți o primăvară frumoasă!

    RăspundețiȘtergere